آیا میدانستید آیفون 15 هم معایبی دارد؟

نویسنده : yaseramir

1

زمان مطالعه : دقیقه
مقالات

04اکتبر2023|54: 14

بررسی آیفون سری 15  مزایا و معایب

پس از یک سال انتظارها  و اخبار در مورد این سری بلاخره این محصول با رنگ تیتانیوم به جای آلومینیموم پا به بازار نهاد. اما آیا این سری از گوشی های آیفون همانند نسل پیشین خود در بازار ایران با عدم ریجستری مواجه خواهد شد؟ در ذهن تمام ایرانیان این سوال پیش می‌اید که آیا سری 13 اخرین نسل بود که به صورت قانونی وارد شد و برای سری‌های بعد بدون ریجستر می‌ماند؟

طراحی سری 15

ایفون 15 از روبرو مشابه گذشتگان خود است. شاید هیچ تفاوتی از نظر ظاهر دیده نشود اما یک تفاوت کمی وجود دارد آن هم لبه های کناری خمیده تر است که بهتر در دست قرار گیرد.  استفاده از تیتانیوم باعث میشود که از نظر وزن کمی سبک تر باشد. در آیفون 15 و 15 پرو دارای قاب پشتی مات است که دیرتر کثیف شده و از نظر زیبایی توجه قابل توجهی دارد. تیتانیوم استفاده شده در 15 پرو از نوع Grade 5 است که در مریخنورد مورد استفاده می‌شود. اندازه صفحه نمایشگر هیچ تغییری نکرده در سری 15 و 15پرو اندازه 6.1 اینچی است.

اظافه شدن دکمه اکشن به پرو و پرو مکس، این دکمه همان دکمه‌ایی است که روی اپل واچ اولترا وجود داشت که می‌توان با فشردن آن کار های مختلفی انجام داد. صفحه نمایشگر رتینا XDR که از نظر عمق رنگ و نور و جنس از کیفیت فوق العاده ایی برخوردار است که حس‌گر آن بسیار حساس است به طور مثال در زیر نور افتاب خود به خود نورش تنظیم می‌شود تا از داغ شدن گوشی جلوگیری می‌کنه.

 

 

باتری

در این سری آیفون خیلی به بخش باتری نپرداخته است و فقط عنوان شده که شارژ یک روزه دارد و این خیلی عجیب به نظر می‌رسد. اما بلاخره شرک سازنده در برابر اتحادیه سر خم کرد و از درگاه تایپ سی برای شارژ دهی استفاده کرد و لایتنینگ دیگر کاربردی ندارد. در این سری یک جذابیت اضافه شده و آن این است که سه گزینه تا 80% شارژ و یا شارژ نا محدود و گزینه سوم این است که خود گوشی با توجه به فعالیت های شما تشخص دهد تا چه میزان باید شارژ شود. مورد جذاب دیگر این سری این است که این گوشی ها یه عنوان پاور بانک نیز عمل میکنند به این صورت که اگر گوشی ایفون دیگری دارید با استفاده از یک کابل می‌توانید آن را شارژ کنید و یا اگر گوشی شما اندرویدی باشد هرکدام که شارژ بیشتری داشته باشد آن یکی گوشی را شارژ میکند که این اتفاق جذابی است که در سری 15 افتاده است.

 

دوربین

استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی، با دیافراگم 1.6 f برای ثبت تصاویر بهتر است. رزولوشن بالاتر اپل با قابلیت 2x باعث شده که استفاده کننده بدون افت کیفیت دارای زوم دوبرابری داشته باشته باشد. دوربین فوق عریض همچنان دارای سنسور 12 مگا پیکسلی است. شرکت اپل عنوان میکند سیستم دوربین این امکان را به شما میدهد که در هنگان عکس برداری از پرتره نیازی نیست دوربین را روی حالت پرتره قرار دهید این عمل به صورت هوشمندانه انجام می‌شود. جالبتر اینکه پس از ثبت عکس میتوانید حالت فوکوس را تغییر دهید.

معایب

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که دارندگان این سری با آن مواجه شدند گرم شدن بیش از حد آن است شاید این اتفاق به خاطر فناوری شارژ سریع و در حالت شارژ است. برخی دیگر اذعان داشتند که این مشکل علاوه بر این که در حال شارژ است در دیگر زمان ها نیز داغ می‌کند. یکی از کابراین یوتیوب در این مورد بررسی کرده که عنوان آن نیز Bullslab  به خوبی اثبات میکند که دمای بدنه سری از گوشی‌ها می‌تواند به 46.7 درجه سانتی‌گراد میرسد. البته جای یک نکته خالی است و آن این که وی از ایفون 15 پرو مکس خود چند بازی و بنچمارک استفاده کرده است که پردازش های سنگینی را دارند اما با این حال این افزایش دما بسیار غیر طبیعی است.

 

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.

چطور میتوانم سفارشم را پیگیری کنم ؟

وارد سایت بشوید. روی گزینه سفارش های من کلیک کنید. در این قسمت با کلیک روی جزییات میتوانید سفارش خود را ببینید. میتوانید در این قسمت روند آماده سازی و مراحل ارسال سفارش خود را پیگیری کنید.

میتوانم سفارش خود را در محل پرداخت کنم؟

بله شما میتوانید وجه سفارش خود را هنگام تحویل کالا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید، در برخی موارد امکان پرداخت سفارش در محل وجود ندارد.

می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، کالاهایی که دارای قیمت هستند ، امکان ثبت دارند.

تا چند روز مهلت دارم محصول خریداری شده ی خود را مرجوع کنم؟

شما میتوانید درخواست مرجوعی خود را تا 7 روز مشتریان معمولی و 30 روز مشتریان پلاس و برای کالا آسیب دیده تا 24 ساعت پس از تحویل کالا به ما اعلام کنید.