چند نکته ضروری برای جلوگیری از سرقت موبایل

نویسنده : yaseramir

1

زمان مطالعه : 2 دقیقه
مقالات

12مه2024|36: 18

بعد از نوسان قیمت دلار محصولات وارداتی جهش قیمتی چشمگیری داشتند. درست است که این افزایش قیمت  بر روی تمام محصولات تاثیر گذاشته، اما برخی کالاها مثل موبایل بیشترین تاثیر را داشتند. برای برخی گوشی‌های پرچم‌دار مثل اس‌24 اولترا یا آیفون پرومکس باید بیش از 80 میلیون تومان پرداخت کرد. گوشی های میان‌رده هم همین نوسان را داشتند و حداقل برای یک گوشی پایین رده و ساده دست کم باید حدود 7 یا 8 میلیون پرداخت کرد. این تغییرات قیمتی باعث شده تا سودجویان و سارقین بیشتری چشم به تلفن همراه داشته باشند. در چنین شرایطی محافظت از گوشی اهمییت ویژه ایی دارد. با وی آی پی رسا همراه باشید

 

 

سرقت موبایل در کلان شهرها خیلی زیاد است و فرقی نمیکند شما در چه کشوری باشید. اما باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد از این امر جلوگیری کنید.

 

 بیمه کردن موبایل

شما با بیمه آتش سوزی، خدمات درمانی بیمه بدنه و غیره آشنایی دارید، شاید بیمه موبایل جدید به نظر برسد اما برخی شرکت‌ها گوشی شما را بیمه کرده و در صورت دزدیده شدن گوشی شما خسارت ناشی را  پرداخت می‌کنند توصیه می‌کنیم، گوشی خود را  با بررسی طرح‌های این شرکت‌ها بیمه کنید درست است که بیمه از سرقت جلوگیری نمی‌کند اما باعث می‌شود تا خسارت کمتری ببینید.

 

در خیابان از گوشی موبایل استفاده نکنید

تا جایی که امکان دارد در خیابان از گوشی همراه خود استفاده نکنید، این کار باعث کم دیده شدن گوشی شما می‌شود و خطر کمتری برای سرقت دارد. زمانی در خیابان مشغول صحبت، دیدن ویدیو و یا پیام دادن هستید احتمال اینکه شخصی در کمین باشد زیاد است، اما زمانی که مجبور به استفاده در خیابان می‌شوید، بهتر است  گوشی را در سمتی که دیوار است نگه دارید و یا وارد یک فروشگاه شوید . اگر مجبور هستید گوشی را در دست خود بگیرید آن را محکم  نگه دارید.

بهتر است از ساعت هوشمند برای چک کردن پیام استفاده کنید با این کار لازم نیست گوشی خود را در معرض دید سارقین قرار دهید شما حتی میتوانید با ساعت پیام ارسال کنید.

برای مکالمه نیز پیشنهاد وی‌آی‌پی رسا استفاده از هندزفری است. با پیشرفت تکنولوژی و بودن هندزفری‌های بی‌سیم خیلی راحت‌تر است که به جای صحبت با گوشی از این گجت استفاده کنید یکی از مزایای این نوع از هندزفری ها در گیر نبودن با سیم  است .

 

 

 

 استفاده از قفل های ضد سرقت

شما وقتی گوشی همراه خریداری می‌کنید قاب و گلس محافظ هم همراهش می‌خرید تا خط و خش و ضربه خوردن گوشی جلوگیری کند که بهترین کار را انجام می‌دهید.

ما در وی‌آی‌پی‌رسا قاب‌ها و گاردهای مقاوم و فانتزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اما بهتر است از فقل های ضد سرقت هم استفاده کنید این فقل که پشت گوشی نصب می‌شود و با یک سیم نازک ولی مقاوم به کیف و یا کمربندتان متصل می‌شود.

 

 

گوشی را در جای مناسب بگذارید

باید کاری کنید که سارقین کمترین دسترسی را به گوشی شما داشته باشند جایی را انتخاب کنید که کمتر در معرض دید باشد. برخی از افراد موبایل را در جیب پشتی شلوار و یا در جیب رویی کیف خود قرار می‌دهند که مراقبت از آن بسیار دشوار است . جیب شلوار یا جیب مانتوهای بانوان از راحترین مکانها برای ربوده شدن است پس به هیچ وجه از این جیبها استفاده نکنید.

حواستان باشد که در مکان‌های تاریک و خلوت از گوشی همراه استفاده نکنید چون سارقین منتظر هستند تا در گوشه ایی خلوت گوشی شما را بربایند.

 

 

در ترافیک یا هنگام پارک شیشه های ماشین را بالا بکشید

با افزایش تاکسی های اینترنتی و مسیر یاب‌ها، استفاده از تلفن همراه در داخل ماشین اجتناب ناپذیر است. اگر از هولدرهای موبایل  استفاده می‌کنید بهتر است از مدل هایی استفده کنید که گوشی را قسمت پایین تری قرار دهد تا از پشت خودرو گوشی به سختی دیده شود.

ما در فروشگاه‌ وی‌آی‌پی‌رسا مدل‌های متنوعی از هولدرهای نگه دارنده گوشی داریم که پیشنهاد می‌شود از آنها دیدن کنید.

به تازگی سرقت از سرنشینان خودرو نیز زیاد شده است و پیشگیری از چنین اتفاقی اهمیت زیادی دارد. اگر در ترافیک مانده‌اید و یا ماشین را پارک کرده اید درها را قفل کنید و مقدار کمی از شیشه را باز بگذارید فقط تا حدی باز بگذارید که دست از آن عبور نکند.

 

کلام آخر و بهترین روش از نظر وی‌آی‌پی‌رسا

با تمام روش های موجود و موارد گفته شده سرقت موبایل مخصوصا گوشی های پرچم دار و حتی میان رده اجتناب ناپذیر است سرقت گوشی برای سارقان یکی از بهترین روش های درآمدزایی است. بیمه کردن گوشی میتواند مقداری از خسارت  را جبران کند و شما ضرر کمتری ببینید.

 

اگر شما تجربه یا راه حلی دارید که میتوانید به این موارد اضافه کنید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.

چطور میتوانم سفارشم را پیگیری کنم ؟

وارد سایت بشوید. روی گزینه سفارش های من کلیک کنید. در این قسمت با کلیک روی جزییات میتوانید سفارش خود را ببینید. میتوانید در این قسمت روند آماده سازی و مراحل ارسال سفارش خود را پیگیری کنید.

میتوانم سفارش خود را در محل پرداخت کنم؟

بله شما میتوانید وجه سفارش خود را هنگام تحویل کالا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید، در برخی موارد امکان پرداخت سفارش در محل وجود ندارد.

می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، کالاهایی که دارای قیمت هستند ، امکان ثبت دارند.

تا چند روز مهلت دارم محصول خریداری شده ی خود را مرجوع کنم؟

شما میتوانید درخواست مرجوعی خود را تا 7 روز مشتریان معمولی و 30 روز مشتریان پلاس و برای کالا آسیب دیده تا 24 ساعت پس از تحویل کالا به ما اعلام کنید.