زدفلیپ 6؛ شاهکار تاشو سامسونگ یا فقط یک گوشی خوش‌چهره؟

نویسنده : yaseramir

1

زمان مطالعه : دقیقه
مقالات

12آگوست2024|04: 17

یا به دنبال خرید یک گوشی تاشو هستید؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مزایا و معایب گوشی سامسونگ زدفیلیپ 6 آشنا شوید. بررسی کامل دوربین، باتری، عملکرد در بازی‌ها و مقایسه با رقبای هم‌رده

 

 

تاشوی سامسونگ که به تازگی روانه بازار شده محبوبیت زیادی بین علاقه مندان به این سبک پیدا کرده است. معرفی این مدل که در خرداد 1403 اتفاق افتاد از نظر ساختار داخلی و سخت افزار تغییرات محسوسی اتفاق افتاده است اما از نظر ظاهری کمی خاص تر از هم نسل های قبل از خودش است.

گوشی‌های هوشمند تاشو به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌اند و سامسونگ با معرفی سری Z Flip توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب گوشی Z Flip 6 می‌پردازیم و عملکرد آن در بخش‌های مختلف مانند دوربین، عمر باتری و صفحه نمایش را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. همچنین، بررسی می‌کنیم که آیا این گوشی برای بازی مناسب است یا خیر و چه مزایایی نسبت به سایر هم‌نسل‌های خود دارد.  اگر به این دست از دنیای گوشی های هوشمند علاقه دارید با ما همراه باشید.

کیفیت بدنه

بدنه جدید حالت تکامل یافته برادر پیشین خود است. ابعاد این گوشی تاشو  6.9 × 71.9 × 165.1 میلی متر و در حالت بسته، 14.9 × 71.9 × 85.1 میلی متر است که کمی باریکتر است. اما از نظر وزنی هیچ تغییری نکرده و 187 گرم می باشد. پوشش آلبومینیومی و گوریلاگلس ویکتوس در قاب پشتی محافظ خوبی برای این گوشی هست.

اندازه نمایشگر هیچ تغییری نکرده است و یک نمایشگر 6.7 اینچی که دوربین سلفی با طرح پانچ هول در بخش بالایی خود نمایی میکند. با توجه به این که تمام ویژگی های ابعادی نسل قبلی حفظ شده و پیشرفت محسوسی نداشته است.

عمر باتری Z Flip 6: دوام و کارایی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کاربران در انتخاب گوشی هوشمند مد نظر دارند، عمر باتری است. گوشی Z Flip 6 با باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود که برای یک گوشی تاشو با این مشخصات، مناسب به نظر می‌رسد. و نسبت به هم نسل­های خود 8درصد بیشتر شده است. آداپتور این گوشی 25میلی­ آمپر است. افزایش عمر باتری همراه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 که مصرف باتری را بهینه تر کرده است. باتری این گوشی در استفاده معمولی یک روز و نیم را جواب  می­دهد. در استفاده معمولی شامل مرور وب، تماشای ویدیو و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، باتری Z Flip 6 قادر است یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. حالت شارژ سریع در مدت 30 دقیقه نیمی از باتری شارژ می­شود.

بررسی دوربین

اگرچه سامسونگ در پیشرفت صفحه نمایشگر و دوربین پیشرفت چشمگیری نداشته است اما برای دوربین اصلی کمی دست و دلباز عملکرده است. این گوشی از دو دوربین اصلی و اولتراواید به عنوان نماد دوربین های پشتی استفاده کرده است که خیلی تفاوت چشمگیری با نسل قبلی ندارد. دوربین اصلی متشکل از حسگر 50 مگاپیکسل در کنار یک لنز f/1.8 با قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپپتیکال؛ که نشان دهنده تصاویر با جزییات دقیق، کنتراست بالا و رنگ­بندی دقیق و طبیعی در نور روز می­باشد. یکی از مزیت های این گوشی با رقبا و برادران خود در حالت زوم کردن روی سوژه هاست. در این حالت نه تنها افت جزییات را نداریم بلکه از لحاظ روشنایی و کیفیت هم حائز اهمییت است، و این یک برگ برنده برای این گوشی تاشو محصوب می­شود. همچنین استفاده از هاله هم رنگ برای دور ماژول های دوربین در نظر اول تغییر بزرگی به نظر برسد الحق که که این هاله ها بسیار جذاب است

 

 

بررسی قدرت پردازش

نماینده غول آسیایی که از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده میکند از 8 هسته تشکیل شده و پردازنده گرافیکی Adreno 750 کمک گرفته است، رم 12گیگابایتی و با حافظه 256و 512 گیگی به فروش میرساندهوش مصنوعی به کاررفته در این گوشی در بخش نرم افزاری قدرتمند تر از هم نسلهای خودش است و در بخش پردازش گرافیکی هم قوی تر عمل میکند.

در مورد اجرای بازی ها و برنامه های سنگین یک بار در S24 اولترا این شرکت قدرت خودش را به رخ کشید یک بار هم در این گوشی تاشوی کیوت.

استفاده از سیستم خنک کننده که برای اولین بار در این گوشی استفاده شده که باعث بهبود عملکرد شده است.

رابط کاربردی و نرم افزار

زد فیلیپ همانند زد فولد با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 عرضه شد. هوش مصنوعی در رابه با ادیت تصاویر ویژگی چشمگیری در این بخش دارد.

 

 آیا Z Flip 6 برای شما مناسب است؟

انتخاب گوشی مناسب بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد. در این بخش، به بررسی کلی مزایا و معایب Z Flip 6 می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بهتری بگیرید.

 

برای چه کسانی مناسب است:

-علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید: اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد در دنیای گوشی‌های هوشمند هستید، Z Flip 6 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کاربران حرفه‌ای دوربین: دوربین‌های با کیفیت این گوشی برای کسانی که به عکاسی و فیلمبرداری علاقه دارند، بسیار جذاب است.

کاربران علاقه‌مند به بازی: با وجود پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت، Z Flip 6 برای اجرای بازی‌های مدرن مناسب است.

 

برای چه کسانی مناسب نیست:

کاربران پرمصرف باتری: اگر به گوشی با عمر باتری طولانی نیاز دارید، ممکن است Z Flip 6 نتواند نیازهای شما را برآورده کند.

کاربران با بودجه محدود: قیمت بالای این گوشی ممکن است برای کاربرانی که به دنبال گوشی اقتصادی هستند، مناسب نباشد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.

چطور میتوانم سفارشم را پیگیری کنم ؟

وارد سایت بشوید. روی گزینه سفارش های من کلیک کنید. در این قسمت با کلیک روی جزییات میتوانید سفارش خود را ببینید. میتوانید در این قسمت روند آماده سازی و مراحل ارسال سفارش خود را پیگیری کنید.

میتوانم سفارش خود را در محل پرداخت کنم؟

بله شما میتوانید وجه سفارش خود را هنگام تحویل کالا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید، در برخی موارد امکان پرداخت سفارش در محل وجود ندارد.

می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، کالاهایی که دارای قیمت هستند ، امکان ثبت دارند.

تا چند روز مهلت دارم محصول خریداری شده ی خود را مرجوع کنم؟

شما میتوانید درخواست مرجوعی خود را تا 7 روز مشتریان معمولی و 30 روز مشتریان پلاس و برای کالا آسیب دیده تا 24 ساعت پس از تحویل کالا به ما اعلام کنید.